The last day

Idag är det sista dagen på jobbet jag haft ett tag nu. Var tvungen att sluta då jag har andra planer inför sommaren. Kommer kännas riktigt skumt att inte åka dit varje dag och träffa alla kollegorna. Men får träffa vissa av dem på fritiden istället. Ska iaf göra det bästa ifrån mig idag. Imorgon är det en ny månad med en ny start. Ciao<3

Morsdag idag!

Jag älskar dig bästaste underbaraste mamma

Jobb 12.00-16.00

Blir ännu en jobbdag idag. Mina kollegor är så grymma att det verkligen är värt det.
Efter jobbet tänkte jag ta och träffa min saknade Malin, ska bli riktigt roligt faktiskt.
Sedan är det ju morsdag så blir fin middag hemma ikväll, har köpt en överraskning också.
Känns som det här blir en bra dag som slutet på den här veckan. Ciao<3

Bild från Hongkong 2009, ser härligt ut.

Sjukt bra film

Det blev tacobar till middag. Riktigt gott och mättande.
Filmen var grym, älskade den. Ni som inte sett den måste se den.
Den hade verkligen allt och var den bästa av Fast and the furious filmerna.
Kom hem för en stund sedan och ska snart sova. Jobb igen imorgon. Ciao<3

Fast and furious 5

Åker till Heron city med älsklingen nu. Blir middag där borta och sedan bio.
Ska se Fast five som vi velat se länge nu. Blir mys med bio andra helgen i rad, hehe. Ciao<3

Jobb 12.00-16.00

Färska jordgubbar

Igår kom jag hem efter en dag på jobbet. Kröp i min mys overall och åt färska jordgubbar framför BB.
Idag har jag haft en dålig dag på jobbet, kände mig allmänt sur, spec pga vädret som öste ner regn.
Efter jobbet åkte jag och älsklingen hem till mig och åt nybakad pizza med mina föräldrar som vanligt.
Packade om väskan och åkte till Nick igen. Ett avsnitt Vampire diaries innan BB.
Imorgon ska jag jobba fyra timmar, sedan får jag se vad som händer. Ciao<3

Malin kommer hem!

Som vanligt händer det inte så mycket när man jobbar hela dagarna.
Men idag ska förmodlingen min sötaste Malin komma hem till Stockholm igen.
Hinner inte träffa henne än, men att veta att hon är hemma makes me happy. Ciao<3

Vårat fina träd..

Idag sågades ett träd ner hos mig. Jag älskade trädet, tyckte det gjorde hela huset.
Men mina föräldrar tyckte annat. Lånade bilder av min morbror Alex som hjälpte till. Ciao<3

Gårdagen

Träffade Paula igår. Vi tog en promenad i värmen hem till mig. Där satte vi oss på min balkong och pratade massa skit om allt möjligt som vanligt. Satt i ett par nya shorts och ett nytt linne, båda från Milano. Senare blev det även lite Mario kart wii spelande, lika roligt som alltid. Baby peach möter Yoshi, haha.

Fixade mig iordning och drog till älsklingen. Vi åkte in till stan. Käkade sushi i kungshallen innan bion.
Filmen, Pirates of the Caribbean 4 var bra, speciellt om man älskar karaktären Jack Sparrow som jag.
Efter bion åkte vi och hämtade upp Nicks lillebror+hans kompisar som varit på bal. Ciao<3

Mr Saxobeat

Nu: Jobb

Jobbar från 12.oo-16.oo. Ciao<3

Bio&middag i stan ikväll

Idag fick man äntligen sova ut, länge sedan nu. Gjorde frukost-lunch till mig och Nick och är nu proppmätt. Älsklingen drog till gymmet med Victor och jag sitter och väntar på att Paula ska komma. Vi har massa att ta igen så ska bli kul att träffas. Ikväll blir det middag och bio inne i stan med Nick. Pirates of the caribbean 4 i 3D. Ciao<3

Mys fredag

Har haft en riktigt bra dag på jobbet idag. Åkte hem till mig med Nick efter och åt med mina föräldrar.
Grillade kycklingspett och sparris till middag. Sedan bar det förbi Coop och sedan hem till honom.
Kröp in i min overall och har legat och kollat på BB och sedan två DH avsnitt, sjukt spännande avsnitt.
Ska snart försöka få min skönhetssömn så att jag är pigg imorgon. Ciao<3

Jag ÄLSKAR mina vänner

Är så otroligt glad över hur fina vänner jag har.
Att omges av alla dessa underbara personer gör mig lycklig.
Jag vet att oavsett vart livet för oss så kommer vi finnas i varandras hjärtan.
Ni är helt klart bäst och förtjänar det bästa, hoppas ni vet det! Ciao<3

En onsdag

En bra dag på jobbet. Älsklingen hämtade upp mig och min kollega Paula eftersom vi missat bussen.
Blev middag med min sötnos hos honom innan BB började.
Imorgon börjar jag tidigare så blir snart sov dags. Ciao<3

Bjuder på en surpuppa bild på mig från imorse, såg så söt ut, hehe.

68 månader<3

Ska snart iväg till jobbet. Ser ut att bli bra väder idag(?) hoppas på det iallafall.
Idag har jag och älsklingen varit tillsammans i 68 månader!
När vi kommit upp i 6 år ska jag sluta räkna månader har jag bestämt.
Vi firar ju ändå bara våra årsdagar, men alltid kul att veta månader också (a).
Slutar halv nio och mer än så händer inte idag. Ciao<3

Milano resan

Tänkte berätta lite smått om helgen i Milano. Nick lämnade av mig på Arlanda vid sju tiden på lördags morgonen. Mötte upp mina kollegor, checkade in och åt frukost innan planet lyfte vid nio. Resan tog knappt tre timmar och vi åkte direkt till vårat fem stjärniga hotell. Bjöds på lunch och planerade vad vi skulle göra under resan. Blev en tur inne i stan och vädret var jätte varmt och skönt. Sedan gjode vi oss irodning och åkte till San siro. Blev en plock middag med hur mycket mat som helst. Köpte match tröjor och drog till arenan för att se Milan möta Cagliari. Det var en grym upplevelse. Milan vann med 4-1 och stämningen var på topp. Zlatan fick aldrig spela men han gick ut på planen när de fick ta emot guldet. Efter matchen bytte vi om till fin kläder i en mini buss och sedan bar det av till en nattklubb. Den var utomhus och vädret var härligt så det var riktigt najs. Blev lite sömn den natten.

På söndagen åt vi först en brunch sedan var jag Shirin och Saliem inne på hotell rummet och kollade på en dubbad Jim carrey film en stund. Sedan blev det en tur i stan igen. Vi gick upp i Domen, som är en kyrka som påbörjades vid 1300-talet och slutfördes 500 år senare. Den var så himla coolt gjord och detaljerna var grymma. Vi gick 250 trappor upp på byggnadens tak och sedan var vi även inne i den. Sedan blev det shopping. Vi drog till en restaurang som hette Armani nobu där vi fick in massa god mat. Friterade saker, sushi, kyckling, kött osv. Riktigt gott. Kom tillbaka till hotellet vid halv ett och då drog jag Shirin och Saliem ut på en promenad i stan. Sedan sov vi mindre än 3 timmar. Vi var på flygplatsen vid fem och planet lyfte vid sex. Det var en upplevelse hela resan och hade riktigt kul. Ciao<3

Underbart

Hemma efter en helt underbar helg i Milano med sjukt trevligt folk.
Skriver mer om helgen senare, sov tre timmar inatt och direkt från flyget till jobbet.
Super trött och ska bara slappa resten av kvällen och sova djupt. Ciao<3

Mot Milano!

Tidsinställt inlägg.

Nu lär jag vara på Arlanda. Nicks föräldrar skjutsade hit mig (även älsklingen) då de ska möta en av Nicks kusiner som anlänt från Thailand och ska bo här i 6 månader. Ska hinna till Forex bank och växla pengar och ska möta upp mina kollegor. Planet lyfter 09.05 och landar i Malpensa 11.50. Tar med mig musik och en bok på planet och hoppas åkturen går snabbt. Ciao<3

Ut och resa!

Eftersom att jag tänkte posetivt hela dagen idag så blev det en lyckad dag, precis som jag trodde.
Efter jobbet hämtade älsklingen upp mig, vi åkte till mig och åt god grillad mat med min familj och Emma.
Sedan blev det packning för min del, var väldigt förvirrad över vad jag skulle packa för bara två dagar.
Det är nämligen så att jag ska till Milano i Italien över helgen med några arbetskollegor.
Kommer säkert bli galet roligt har ju faktiskt aldrig varit i Milano. Ska försöka ta massa bilder.
Har precis tagit en dusch efter ett BB avsnitt och ska snart lägga mig i sängen och sova. Ciao<3

Fredagen den 13

Idag blir det en fullspäckad dag. Först blir det jobb 10.oo-18.oo. Därefter blir det grill med mamma, pappa, bror + sambo och Nick. Sedan ska jag packa resväskan inför imorgon (berättar mer sedan). Och så blir det BB innan vi måste sova. Riktigt taggad med andra ord! Känner på mig att det blir en bra fredag den 13. Ciao<3

Vardagar = jobb

Händer inte mycket på vardagar längre i mitt liv. Vaknar, fixar mig, åker till jobbet och jobbar,
åker hem och äter middag och gör mig iordning,
kollar BB och sedan blir det en stund vid datorn innan jag sover.
Same old same old men man ska inte klaga. Ciao<3

Shopping från helgen

The green hornet

I söndags kollade jag och älsklingen på The green hornet.
En film i min smak med både action och komedi. Helt klart sevärd film.

Bildbomb från helgen

Tänkte ta mig tid att blogga om helgen nu. Som sagt så åkte jag och älsklingen till Eskilstuna tidigt på lördag morgon. En mysig bil resa på ca 2 timmar. Väl där så släppte han av mig vid ett centrum där jag vandrade omkring och kollade i affärer medans han jobbade. Blev himla mycket shopping för min del innan jag bad han hämta upp mig. Vi drog och käkade lunch på Max innan han fortsatte jobba och jag låg i bilen under hela tiden och spelade på mobilen, väldigt slappt faktiskt. När Nick slutat jobba checkade vi in på hotellet och sedan spelade vi biljard. Det var första gången jag spelade och ändå vann jag alla 4 gångerna. Två av gångerna råkade sötisen ha ner svarta och vita kulan. Det var iaf roligt. Sedan drog vi ut och käkade. När vi var tillbaka på hotellet så badade vi jacuzzi och bastade innan vi blev så trötta att vi gick och lade oss.

På söndagen fyllde Nicks pappa år. Så vi åkte till deras sommarstuga i Enköping där hans familj var. Super varm dag så det blev en massa solande tills vi åkte hem. Käkade ute med hans familj och sedan kollade vi på film och BB och så tog helgen slut. Hade riktigt mysigt. Ciao<3

Stress, stress..

Har massor att skriva om helgen, mest bilder. Vet inte när jag hinner blogga om det.
Nu måste jag skynda att göra mig iordning för att ta bussen till mig. Ska packa om väskan.
Sedan ska jag tillbaka till Nick och lämna allt innan jag ska iväg till jobbet. Stress! Ciao<3

Eskilstuna i helgen

Har varit hemma och ätit hembakad pizza med mina föräldrar och Nick. Det blev en massa prat och skratt innan vi begav oss hem till älsklingen. Här har vi kollat på BB och nu ska vi snart göra oss iordning för att sova. Imorgon ska vi nämligen åka till Eskilstuna tidigt. Nick ska jobba där och det blir till att sova på hotell. Ska själv sysselsätta mig i ngt centrum, framför datorn, i bubbelbadet eller bastun under tiden han jobbar. Behöver en avkopplande helg. Ciao<3

Casual friday

Ska strax bege mig till bussen mot jobbet. Äntligen fint väder, då blir man glad.
Jobbar 10.oo-18.oo idag sedan är det äntligen helg. Ciao<3

En bild
syster fotat på mig vid påsken<3

Nicks födelsedag

Det var en skön dag på jobbet, man kan inte låta bli att ha kul med mina kollegor. Underbara.
När jag slutade drog jag snabbt förbi Ikki och köpte mina California rolls (sushi), himla goda!
Tog bussen hem till älsklingen och satte mig och åt i min ensamhet, hans familj var ute och åt.
När de kom hem (kort efter jag kommit) så bjöds det även på jordgubbar. Blev BB och mys.
Nu ska jag och min sötis sova. Hoppas du hade en bra födelsedag, jag älskar dig Nick. Ciao<3

Punktering

Igår när jag och två kollegor åkte buss 178 hem så fick den punktering.
Som tur var så hamnade vi nära en hållplats och en annan buss kom direkt.
Sedan käkade jag, kollade BB som vanligt och sedan blev det sitt vid datorn.

Idag fyller ju min sötaste år. Jag jobbar ju som vanligt till rätt sent så får fira han i helgen mer.
Ska snart dra till bussen. Jobbar 10.oo-19.oo idag. Ciao<3

Grattis älskade sötnos!

Nick Börlum, grattis på din 20 års dag. Jag älskar dig mest av allt! Ciao<3

Inget nytt

Vädret fortsätter att vara sämst och jag fortsätter att jobba på.
Ser fram emot helgen och även helgen efter denna helg. Ciao<3

Sämsta vädret

Usch vad kallt det var igår. Hade verkligen inte klätt mig efter väder. Det blev en lång dag på jobbet. Kom hem till älsklingen vid halv tio och åt middag för att sedan chilla framför BB. Idag är vädret helt galet igen. Ena stunden snöar det, andra regn och tredje hagel. Och jag som bor hos Nick denna vecka har bara ballerinaskor att ta på mig. Illa.

Ska snart ta mig till jobbet. Ska bara fixa klart min matlåda och lite sånt först.
Måste även säga grattis till sötaste Camilla som fyller år idag! Ciao<3

Camilla och jag på min 20 års fest.

Nyklippt

Paula klippte mig ju igår, blev mycket kortare än jag trott. Ciao<3

Valborgs kvällen

Min valborg igår: Paula, Therese och älsklingen åkte bil till Uppsala. Pumpade musik och sjöng påvägen dit. Tog ett tag innan vi hittade studentlägenheten där festen var. Träffade polare och hade det najs ett tag. Men det varade inte så länge. Redan vid tolv tiden åkte vi hem igen. Fick väldigt ont i magen när vi kom hem så däckade direkt.

Idag åkte jag till stan med Paula. Strosade omkring, tog en fika och fixade present till Nick som fyller 20 år på torsdag. När vi kom hem så klippte Paula mig. Det blev topparna, uppklippt och tapper. Får visa bilder imorgon för nu har jag en inbakad fläta som hon gjorde på mig. Sitter iaf och kollar BB med sötisen. Ciao<3