Nytt år, hälsosammare liv

Känner att det är dags att ta tag i mina dåliga matvanor och försöka leva ett sundare liv. Så den här veckan startade jag med att laga matlådor. Eftersom jag ofta jobbar sent eller är hos vänner på kvällarna så blir det lätt snabbmat eller snabblagad mat (pasta, fryspizza osv). Så i stället ska jag nu börja ta med matlådor så att jag slipper tänka på att införskaffa mat under kvällarna. 
 
Salladsost+gurka. Bönpasta med en quornfärssås och haricots verts - nyttigt OCH gott!
 
Till frukost gör jag ofta en nyttig smoothie, tar sin tid men helt klart värt det.
 
I morse innehöll den: Vanilj/päron kvarg, yoghurtkvarg vanilj, pressad citron, spirulina, pepparkakskrydda, banan, ananas och spenat.

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback