Födelsedagsmiddag

Igår firade vi pappa som fyllde år den 27 December. Men eftersom de varit i New York/Miami så blev det inte förens nu som vi firade honom. Jag och Nick gav honom ett par riktigt fina skinn tofflor. Vi hjälptes åt att laga maten hemma. Jag gjorde förrätten. Gjorde gratinerade räkor på ciabattabröd. Nick fick hjälpa mig skala räkorna. Man lägger de skalade räkorna på brödet och brer över ett tjockt lager krydd smör man gjort. Smöret innehåller citronsaft+rivet skal, salt, peppar, vitlök och färsk rosmarin som man mixar ihop. Och över detta har man japanskt ströbröd och in i ugnen i 15 minuter. Mums! Min bror lagade varmrätten. Blev lamm med potatisgratäng och rödvinssås. Och min mamma gjorde efterrätten, en lime kaka med digestive/pepparkaks botten. Allt var gott och sjukt mättande. Ciao<3

 

 


Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback