Jädrans plastmaskin!

I måndags hände något fruktansvärt i mina ögon! På bilden i skolan håller vi på med en framsida till ett skissblock. Man skulle göra en personlig och en med fin design. Jag höll på med den personliga från veckan innan. Jag hade klippt ut en rosa bakgrund med champagne glas på. Och på den klistrade jag på bilder från olika tidningar som jag tyckte visade vem jag var. Det var alltså ett collage. Det bliv så himla fint och har aldrig varit nöjdare! Haha! Sedan skulle man dårå lägga den i en plastficka och köra in den i en varm maskin som gjorde att plastet blev hårt och satt stenhårt fast på pappret. Men när jag väl körde in den hörde jag att det knastrade lite konstigt. Jag fick panik. Min bild fastnade inne i maskinen. När den väl kom ut var den så bucklig och skrynklig att den inte gick och använda.
Men idag försökte jag fixa till den. Jag strök med strykgärn på den och inget hände, fick slänga den helt enkelt. All mödan och allt besvär! Men jag fick göra en ny, jag stannade en kvart efter lektionens slut och var klar med hela blocket. Den blev faktiskt mycket fin endå!
Efter skolan gick jag hem till Nick, där åt vi pirog och kollade på tv sedan bar det iväg hem till mig. När vi gick hem och gick vid bilvägen åkte en tjej i min ålder förbi på en moppe. Och mitt i farten så flög det ut något ur hennes ficka! Det var en mobil. Men eftersom att hon var på bilvägen kunde hon inte vända. Så hon fortsatte köra och jag antog att hon skulle vända på någon väg längre fram. Men så godhjärtad som jag är så ville jag verkligen att hon skulle få mobilen så jag gick egenom ett dyblött dike för att hämta den på vägen. Jag tog upp den och började gå mot korsningen. Där kom hon sedan och du anar inte hur glad hon blev för mobilen. Så det var nog min goda gärning idag, nu ska jag dra och kolla på tv. Ciao<3

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback