Tjues! :)

Har inte blivit av att jag hunnit skriva resten om Capri men jag loovar att det kommer :)
Idag åkte jag och min pojkvän till stan, gudomligt mycket rea, ibörjan hittade jag typ INGENTING! Men sedan bara öste det på! På Ginatricot köpte jag;en gul klänning och en likadan svart,en marinblå klänning,en knallrosa klänning,en leopard bh, allt för 295:- Sedan på Din sko köpte jag;ett par svarta spetsiga skor med band vid klacken, ett par röda med prickar och öppen tå och ett par ljus rosa med klack, allt för 250 kr! Sedan på Punk shop köpte jag en navelpiercing för 69! Så väääldigt mycket saker för lite pengar kan man ju säga! :) Nu ska vi mysa sedan äta middag och efter det kolla på "Final Destination 3"! See yaa!<3
image7image9image8
image6image10

The story about Capri.

Blev så sent igår att jag inte orkade skriva senare, men jag börjar nu med att berätta om den bästa resan någonsin!

Den började med att jag och Charlie (bästis) varit uppe hela natten så vi var väldigt skrattiga av oss på morgonen. Vi åt frukost sedan kom Charlies pappa och körde oss till Arlanda, där vi fick skrattatack efter skrattatack! Speciellt när vi såg "Jesus" då kunde vi inte hålla oss! Medans vi checkade in ringde Nick (pojkvän), klockan var då ngt vid fem på morgonen, han hade ställt klockan bara för att kunna säga hejdå till mig, tyvär var det en gammal kärring som sa att jag inte fick prata medans jag skulle gå igenom den där rönken saken, men vi sa hejdå och allt var bra. På flygplanet somnade jag & Charlie nästan på en gång, vi vaknade till mellanlandningen i Tyskland, där vi mellanlandade två gånger, på den sista mellanlandingen åt vi på Burger King, där blev vi mätta och kunde fortsätta resan, när vi var framme i Italien skulle vi genast till färgan, jag & Charlie var tvugna att gemensamt bära en stor väska men det gick inte så bra, vi fick ont och tappade greppet och sånt. Men när vi väl var på båten kunde vi ta det lungt, vi såg ut över det fina vattnet och tog lite bilder, som ni ska få se sedan! Efter båt turen fick vi en taxi som skjutsade oss upp till vårt hus i Anacapri på ön Capri. Det var ett rosa hus (älsklingsfärgen!) och var mkt fint. Det fanns ett rum med dubbelsäng och en enkelsäng, rummet för mig,Charlie och min storesyster. Sedan två underbara badrum, ett mkt litet sött kök och ett vardagsrum med stor bäddsoffa till föräldrarna. Vi hade stor balkong på en hörna där vi tillbringade mkt tid efter stranden. Efter vi packat upp lite så gick vi ut till en restaurang precis mittemot och käkade PIZZA!

Det var resan till Capri, men jag kan inte skriva alla 14 dagarna så här noggrant så ska bara berätta lite händelser som hänt där borta nu, riktigt roliga och det hoppas jag ni också tycker!

Vi skulle ha en pool gratis men efter mkt letande och sånt så visade det säg att de som hade poolen inte lät oss bada där gratis så det blev en massa bråk och då ville inte mina föräldrar åka dit igen fast vi då fick bekräftan att bada där gratis! Men vi badade i andra pooler fast det kostade ju skjortan!
Vi badade på ett ställe som hette Faro, första gången var det så mkt vågor att vi fick bada i en pool med saltvatten (inte klor,tur eftersom vi är blonda) och badvakterna där flörta som tusan ska ni veta! Andra gången vi badade där låg vi på stenarna och kunde bada i havet, tyvär så lade det sig några killar brevid oss, först kollade de på oss och flörtade, sedan började de kasta stenar på oss, eftersom att det verkligen gick mig på nerverna så tog jag en hand full stenar och kastade mot de, en sten råkade vara ganska stor och de blev verkligen arga. de började säga dumma saker till oss men jag tolererar inte sånt utan att skrika tillbaka! En kille sa: tu madre och jag svarade :tu padre! Han blev så arg och sa: Your not beautiful biatch! Vilket satte eld på mina nerver så jag svarade: Dra åt helvete fast på italienska. Vi bestämde oss för att gå men de blockerade vägen så vi fick klättra ner för berget? PLUS att de kastade läskburkar efter oss, cp killar, när jag sedan pekade på de och berättade för mami så sprang de iväg som världens CHICKENS! Haha!
Ett annat ställe vi bade på hette Grottan Azurra, det var ganska mysigt där men fans nästan aldrig någonstans att sola på, vi åkte också in med en liten båt i självaste grottan, vattnet lös blått och det var väldigt mysigt där inne!
Ett till badställe som vi var mest på hette Marina Piccola! Där fanns det klippor i vattnet som man kunde hoppa ifrån (vilket vi gjorde) och vattnet var så varmt att man kund evara i hur länge som helst! Där träffade en klass med massor av killar och tjejer, killarna flörtade med oss hela tiden, några ville att jag skulle vara otrogen mot Nick men kommer inte på fråga! En kille ville gifta sig med min söta Charlie, haha dte var kul! Och en kille ropade från balkongen av hotellet (som låg på stranden) "Isabelle, i love you" Vilket sedan visade sig att han hade tjej som var där! Sista dagen vi var där frågade de om vi ville komma upp till hotellet och vi gjorde det, vi snackade med alla söta tjejerna ( var nästan bara de som kunde engelska) och killarna bara tjatade "one kiss, just one" NEJ! var svaret, iaf från mig (a)!

Nu ber min söta Nick om att vi ska gå och äta fruksot för han är hungrig och jag har ju suttit här ett tag så jag antar att jag får fortsätta skriva senare under dagen! Ha det så bra, ciao<3

Hej igen! ;D

Nu har jag äntligen kommit hem igen, det var helt underbart där borta, mer än underbart! Men känslan av när pojken kramade om än igen var oslagbar (a)!
Nu är det så att jag har väääldigt mycket att berätta men ont om tid juuust nu, sitter nämligen hos pojkvännen, nyduschad, och vi ska snart hem till mig! Så jag tänkte att jag kunde skriva ett kort litet inlägg och berätta att jag är hemma och att det var fantastiskt där borta, skriver mer ikväll! Ciaaaao bella!<33

:D

Just nu sitter jag i mitt nystädade rum med Charlie, om 2 timmar ska vi gå upp. Nu har stunden kommit, nu är det dags, snart sitter man där vid poolen och känner värmen mot kroppen, härliiigt! Okej att det är lång tid kvar inan vi är där, flyg-buss-färja-taxi, ush jobbigt men det är värt det. Nu medans jag skriver så babblar Charlie-bästis jätte mycket om resan, haha så söt. Försöker skriva endå :) Kanske är det här sista gången jag skriver på 2 veckor, så det här blir avskeds inlägget.
Idag fick jag reda på bästis blogg, äntligen! Har väntat länge på det. Ska kolla den VARJE dag ;) haha.
Men nu ska hon fixa lite på min blogg eftersom att hon är PROFFS! Så vi hörs senare! CIAO!<3333

Nu är det dags!

Nu ska man packa sedan åker man, känns overkligt. Bästis ska sova över, elr ska man säga "sova"? Om man endå ska gå upp klockan halv fyra på morgonen kan man väl lika gärna vara vaken och sova på flyget? Ååå det ska bli så roligt! Undrar om jag kommer att kunna skriva på bloggen där borta, hoppas. Tänk om man stöter på en kändis där (a) på Capri, kändisarnas ö i Italien :) haha, undra om jag ens har råd med att köpa något där borta.

Idag följde jag med mami till centrum och hjälpte henne hitta lite nya kläder och sånt, det var kul, passade på att få något jag med (a) hon köpte mig strumpor som ej syns i skona, string 10kr på rea från gina tricot och ett  magskärp från h&m. Sedan fick jag pengar att köpa en glass med sötnosen. Vi tog hem den och lade i frysen, sedan åt vi pirog som hans mamma gjort och kollade på filmen "Blood diamond" den var typ skit bra? Verklighetsbaserad. Den får en att inse hur det är i Afrika och sånt, den var fan ganska sorglig asso, vill se den igen haha (a) Ska dra, hajjdo!

2 dagar kvar

Om två dagar åker vi, jag längtar så himla mycket. Det enda som är jobbigt nu är städa rummet och packa allt, men det är endå värt det. Snart ligger vi där, i värmen och solar kan knappt tänka hur skönt det måste vara. Klart man kommer sakna sötnosen hemma men han kan nog vänta. Just nu så gör jag inget annat än att tänka på resan. Man kommer bli feta brun ju! Hoppas det är bra väder hela tiden också! Nej nu måste jag tagga, bye<3