Dag 4 – Min utbildning

Tänkte skriva lite om min utbildning i gymnasiet. Jag gick i Samgymnasiet (Jakobsbergskolan). Hade ingen aning om vilken linje jag skulle välja till en början. Det stod mellan frisör, design och musik. Men sedan valde jag sam-estet med inriktning bild och form. Samma linje som min syster gått. Där började med min dåvarande bästis charlie. Det var massa olika ämnen. Jag gick t.ex. samhäll a+b, naturkunskap a+b, matte a+b, filmkunskap, rättskunskap, svenska a+b, engelska a+b, idrott a+b. Sedan hade vi den estetiska inriktningen där vi hade bl.a. fotade med analog kamera och framkallade bilderna själva, fotade med digital kameror och lärde oss redigera i bland annat photoshop. Vi fick teckna, designa, hålla på med keramik och skulptur. Vi fick filma, klippa och redigera vidoes. Så det ver en massa roliga saker som man fick pröva på. Jag fastnade spec för fotandet och design. Jag ångrar inte att jag valde denna utbildning. Om ni har övriga frågor så är det bara att fråga på. Ciao<3

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback