Dag 5 – Mina syskon

Jag har två äldre syskon, en bror och en syster. Det är tre år mellan mig och min syster och fem år mellan mig och min bror. Ju mer tiden gått destu bättre överens och närmare har vi kommit varandra. Jag minns inte mycket från när vi var små, men jag vet att de fick följa mig till skolan och hämta mig.

Min syster har jag alltid haft ett speciellt band med. Jag har alltid tagit efter henne och velat göra saker hon gjort. Det har varit sjukt mycket syskon-bråk mellan oss, spec när vi båda var där i tonåren. Men vi har alltid funnits där för varandra. Hon har varit som en äldre nära vän till mig hela tiden. Jag inspireras av det hon gör och är stolt över hur duktig hon är på allt! Hon fotar, spelar piano, inreder sitt hem, tar hand om sin bonusson, jobbar och pluggar. Hon har verkligen en glöd i sig och krigar verkligen med allt. Jag älskar henne så sjukt mycket!

Min bror hade jag ingen speciellt bra kontakt med som yngre. Vi brukade skämta och kanske leka tillsammans ibland. När han blev äldre var han en riktigt bråkstake, ville slå mig och min syster (på skojj) hela tiden. De senaste åren har jag börjat få en bra kontakt med honom. Vi brukar prata om filmer, då vi båda ser mycket filmer. Jag känner att han finns där för mig, som min storebror som skulle skydda mig ifall jag behövde det. Det känns tryggt att ha en äldre bror. Han är bäst!

Utan mina syskon hade jag inte varit någonting. Vi har hjälpts åt att göra saker hemma, handlat julklappar tillsammans, alltid haft varandra att leka med. När de båda flyttat hemifrån tyckte jag det var skönt, tycker fortfarande det är mysigt. Jag gillar att ha ordning efter mig själv och slippa dela badrum med två till. Men ändå saknar jag att ha de här, att kunna prata med de när jag bråkat med päronen, eller att få hjälp med saker hemma istället för att behöva göra allt själv. Jag hade inte kunnat få bättre syskon, jag älskar dem mest av allt! Ciao<3


Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback