Dag 8 – Min bästa semester

Jag har varit utomlands nästan varje år sedan jag var liten. Om vi inte varit utomland så har vi varit på öland, gotland osv. Men det finns två semestrar som jag aldrig glömmer som verkligen slår alla. Den ena är helt klart Capri resan. Det var min syster, mamma, pappa och min kompis charlie. Det var första gången jag tog med en kompis på en resa och vi var verkligen exalterade. Dagen innan resan satt vi uppe hela natten förutom en stund, så när vi åkte till flygplatsen var vi övertrötta och skrattade åt minsta sak. hela resan var underbar. Capri var så sjukt vackert! va bade på otroliga ställen och kollade massa coola grejer. På kvällarna träffade jag och charlie ett gäng killar som vi alltid var med. Så roliga! Charlie blev även kär i en kille som sa att hon såg ut som en barbie så resten av resan försökte vi hitta honom igen, utan resultat. Vi var med om lite läskiga grejer som endå varit en upplevelse. Vi blev förföljda av två män, vi fick skjuts tillbaka till vår by när vi gått några km för långt för att hitta en fest, bilen körde säkert 150km/h på smala vägar med massa kurvor. Vi blev även lute halv-lurade av ett gäng ungdomar som bode vid ett hotell på stranden. Två killar försökte sig på mig och charlie, annars var tjejerna shysta. Finns så himla mycket jag skulle kunna ta upp från resan, den var bäst!






























Den anda resan var förra året på Gran canaria. Första resan utan några föräldrar som helst och med endast min pojkvän. Vi åkte med fritidsresor så det var inte svårt att få hjälp eller hitta. Vi åt fina middagar, solade och badade vid poolen och havet. Spelade poker eller satt vid hotellets underhållning på kvällarna. Vi åkte till ett äventyrsbad och till en djurpark mitt bland bergen - såååå fint. Vi åkte båt för att se delfiner, vilket vi inte gjorde för vädret var dåligt. Men denn var endå en upplevelse. det var så skönt att bara vara vi två och göra exakt vad vi ville. Vi bråkade inte alls på två veckor, elr kanske två gånger i slutet på sista veckan. Men allt var underbart och vill uppleva det igen!




















Kommentarer
Postat av: Charlie

ÅÅH har sagt det förut, men säger det igen, capri lätt bästa resan :) Gjorde såå mkt sjuka grejer... saknar min drömkille, tänker på han fortfarande ibland, haha hemlis ;) äälskar marina piccola, våran favvostrand...alla snygga killar :) capri var bäst...kan vi åka tillbaka dit pls? måste köra en reunion. Tänk om alla bor kvar där. haha asså jag blir såå taggad, vi åker tillbaks inom några år, lova!! :)


♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback