Gudstjänst idag

Igår blev jag firad av mina föräldrar, bror och hans flickvän. Jag fick ett presentkort på Ginatricot av dem. Vi åt en super god middag som jag själv valt. Till förrätt an avokado-soppa, till varmrätt oxfile med vitlökssmör på en bädd av potatis och champinjoner och till efterrätt hemmagjord rabarber sorbet, hallon och vit chokladmousse rullar med cocos på. Allting var helt enkelt super gott. Vi släkte ner alla lampor på earth hour och hade tända ljus istället. Senare drog jcg och nick till honom för att kolla på film. Det blev en julsaga. Klockan ställdes fram och man "förlorade" en timme. Vi gick och lade oss halv två.



   Idag vaknade jag tjugo i nio. Det blev en stressig morgon hos nick. Tog 9.28 tåget och åkte till rådmansgatan för att möta sara. Sedan vandrade vi i det iskalla vädret till en grekisk ortodox kyrka. Gudstjänsten skulle börja halv elva och när vi kom dit tio över tio så hade det typ redan börjat? Och gud, det höll på i två timmar. Det kom mer och mer folk hela tiden och sedan var kyrkan helt full på människor. Det blev till att stå-sitta-stå-sitta. Dessutom fattade vi ingenting vad som sades i sångerna/bönerna. När det var slut var vi glada att få gå. Det kommer bli svårt att skriva om det här i våran skol uppgift känner jag.



Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback