Farsdag middag

Efter körningen bjöd min brorsa på en fördrink som bestod av en blandning jag verkligen gillade. Medans vi drack den och pratade så öppnade pappa sina presenter. Av mig fick han en akvarell målning jag gjort på honom och mig. Det blir alltid lite smetigt när man målar med akvarell men gillar resultatet iallfall och pappa blev glad.



Efter att jag dukat och allt var klart så bjöd min brorsa till bords. Det var han som lagat hela middagen, lika duktig som pappa. Till förrätt hade han gjort en krabb blandning med saffran som låg i en liten ätbar form, jätte gott. Till varmrätt var det kalvfilé med en mandelpotatis och västerbottenost kaka. Som tillbehöver var det wokade grönsaker och champinjoner i vitlök. Muuums. Och till efterrätt hade han gjort vit choklad mousse med en passionsfrukt röra ovanpå och ett mörk choklad kex med nötter. Han hade verkligen lyckats med middagen! Ciao<3







Kommentarer
Postat av: Charlie

Omg det där ser exakt ut som din pappa!!! fan vad duktig!

Postat av: Sara

Säger som Charlie! ASBRA! :D

2010-11-15 @ 11:02:58
URL: http://ingapauser.blogg.se/

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback