Milano resan

Tänkte berätta lite smått om helgen i Milano. Nick lämnade av mig på Arlanda vid sju tiden på lördags morgonen. Mötte upp mina kollegor, checkade in och åt frukost innan planet lyfte vid nio. Resan tog knappt tre timmar och vi åkte direkt till vårat fem stjärniga hotell. Bjöds på lunch och planerade vad vi skulle göra under resan. Blev en tur inne i stan och vädret var jätte varmt och skönt. Sedan gjode vi oss irodning och åkte till San siro. Blev en plock middag med hur mycket mat som helst. Köpte match tröjor och drog till arenan för att se Milan möta Cagliari. Det var en grym upplevelse. Milan vann med 4-1 och stämningen var på topp. Zlatan fick aldrig spela men han gick ut på planen när de fick ta emot guldet. Efter matchen bytte vi om till fin kläder i en mini buss och sedan bar det av till en nattklubb. Den var utomhus och vädret var härligt så det var riktigt najs. Blev lite sömn den natten.

På söndagen åt vi först en brunch sedan var jag Shirin och Saliem inne på hotell rummet och kollade på en dubbad Jim carrey film en stund. Sedan blev det en tur i stan igen. Vi gick upp i Domen, som är en kyrka som påbörjades vid 1300-talet och slutfördes 500 år senare. Den var så himla coolt gjord och detaljerna var grymma. Vi gick 250 trappor upp på byggnadens tak och sedan var vi även inne i den. Sedan blev det shopping. Vi drog till en restaurang som hette Armani nobu där vi fick in massa god mat. Friterade saker, sushi, kyckling, kött osv. Riktigt gott. Kom tillbaka till hotellet vid halv ett och då drog jag Shirin och Saliem ut på en promenad i stan. Sedan sov vi mindre än 3 timmar. Vi var på flygplatsen vid fem och planet lyfte vid sex. Det var en upplevelse hela resan och hade riktigt kul. Ciao<3




































Kommentarer
Postat av: Emma

Fina bilder! Verkar som ni hade en riktigt bra helg :)


♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback