BeautyTime

Knappt någon sömn inatt då jag fick vakna halv nio. Skulle nämligen iväg på en ansiktsbehandling inne i stan hos BeautyTime. En julklapp som jag fick av Nick och som var inbokad idag. Tog ett tag att hitta väl inne i stan, kom fram lagom svettig. Fick fylla i ett formulär innan behandlingen började. Hon började med att rengöra min hud med en olja och sedan gjorde hon en kemisk peeling innan hon smorde in en gel. Hon kollade vad jag har för typ av hud. Har en normal hy men den blir lite torr då jag tvättar av sminket med tvål (måste sluta med det). Hade nästan inga porer så det var ju bra. Efter rengöringen färgade hon mina fransar och bryn. Sved lite vid ögonen och kliade. Och det är när man absolut inte får öppna ögonen som man verkligen vill öppna dem vilket var jätte jobbigt att stå emot. Men det gick rätt snabbt så var det klart. Efter färgningen så plockade hon mina ögonbryn. Sedan fick jag ligga under en desinficerande ånga i ett par minuter så skulle hon komma tillbaka och tömma porer. Hon förvarnade mig att det skulle göra ont. Speciellt eftersom mina var så långt in då jag inte har en fet hud. Och ja, det gjorde ont. Hon tryckte, klämde och drog isär min hud. När det var över så sa hon att jag skulle vara lite röd flammig resten av dagen. Hon avslutade med en ansiktsmask för torr hud som hon masserade in i ansiktet och vid axlarna. När massagen var klar hade mina 90 minuter gått och jag var klar. Åkte hem helt oljlig och krämig i ansiktet med massa röda blämmor. Men för hoppningsvis är det bra imorgon. Ciao<3


Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback