Movies

I förrgår kollade jag och Nick på en film som heter The Philly Kid. En typisk fighting film där en boxare som suttit i fängelse i 10 år måste rädda sin vän när han kommer ut genom att tävla i boxning. Handlar om pengar, boxning och kriminella människor och poliser. Den var bra men känns som om de flesta fighting filmerna liknar varandra på ett eller annat sett. Men bra var den.

Idag var jag över hos Paula och Mathias och kollade på den animerade filmen The Lorax. En underbar komedi film med mysig miljö och en bra handling. Handlar om en ung pojke som gör allt för att hitta ett riktigt träd åt tjejen han gillar. De bor i en värld full av uppblåsta träd och växter och han bryter regler bara för att få sin drömtjej. Blev helt kär i vissa söta figurer och det här var verkligen en sådan animerad film som man gillar skarpt även som vuxen. Den hade dessutom ett bra budskap. Underbar film!

Och till sist så kollade jag och Nick nyss på en action film som heter Man on a Ledge. En riktig Isabelle film som jag tyckte var sjukt bra. Älskar filmer med spänning och action där man är helt inne i filmen och i varje detalj som händer. Handlar om en man som gör allt för att visa att han är oskyldig för ett brott han anklas för. Och en kvinnlig polis som försöker rädda honom. Den var helt enkelt klockren och verkligen sevärd.



Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback