Rhodos 2012

Den 10/6 åkte jag till Rhodos i Grekland med Nick, min vän Sara och hennes sambo Simon. Hela första veckan gjorde vi otroligt mycket. Bilade till Lindos stad och kollade på ruinerna av ett Athenatempel. Bilade även till Rhodos stad och var och besökte Gamla rhodos stad. Hyrde fyrhjulingar och åkte till berget Filérimos och gick upp i en stor kors "byggnad" för att se en fin utsikt över Rhodos. Åkte till Seven Springs (De sju källorna) två gånger. Där möttes man av en fin miljö och dessutom gick man igenom en 200 meter lång tunnel som var helt kolsvart. Man såg ingenting och man gick i vatten, riktigt häftigt. Tillsammans med Sara och Simon gjorde vi mycket roliga saker. Vi åt middag på stranden i solnedgången, spelade biljard och UNO, låg vid poolen, Sara och jag lärde oss dyka och en massa annat. Så när de åkte efter en vecka kändes det riktigt tomt. Men jag och Nick fortsatte njuta. Vi åkte till en sandstrand med jätte klart vatten som hette Afandou beach. En annan dag åkte vi till en sandstrand som hette Tsambika beach. En natt åkte vi till staden Faliraki och festade med våran gemensamma kompis Per och hans vänner. Och att åka fyrhjuling i kolsvartmörker bland bergen var en riktigt läskig upplevelse. Dessutom var vi med om ett riktigt oväder som varade i ca en kvart en kväll. Det blixtrade och åskade helt galet. Sista veckan gick himla fort och kände mig super nere när vi skulle åka hem. Den här resan hamnar definitivt bland mina tre bästa resor jag gjort! Helt underbar. Ciao<3















































Kommentarer
Postat av: emma

jo det är fint. vilka härliga bilder! kram


♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback