Trollhunter

Igår kollade jag och Nick på filmen Trollhunter (orginal titel Trolljegeren). En norsk fantasy/skräck film från 2010. Den handlar om tre norska studenter som ska söka upp en björnjägare som bedriver illegal jakt. De ska göra en dokumentär om detta och det man ser i filmen är alltså genom deras kamera. När de hittar björnjägaren visar det sig att han egentligen jagar troll och inte björnar. Han jobbar för den norska staten som håller trollen hemliga för invånarna. Och ungdomarna får chansen att följa med i en trolljakt. Jag trodde filmen skulle vara mycket läskigare och bättre än den var. Den var inte läskig över huvudtaget och jag tyckte den var lite smått töntig. Så enligt mig var den inte så bra. Ciao<3
 

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback