Filmer x5

Som vanligt glömmer jag att blogga om filmer efter att jag sett dem. Men kanske får fortsätta bli så att jag skriver om flera samtidigt. Lättare och kanske bättre för er läsare, i don't know.
   För några helger sedan satt jag, Therese och hennes mamma hos dem och kollade på filmen The Guilt Trip. En komedi från 2012. Den handlar om en man som åker på affärsresa för att lansera en ny produkt han skapat. Med sig tar han sin mamma. På resan händer både bra och dåliga saker som gör att de förstår sig på varandra mer. En rolig film med bra budskap och som fick än att sakna sin mamma lite extra.
 
 
Dagen efter satt jag ensam hemma och drog på den animerade filmen Madagascar 3. En fortsättnings film där man får följa de vanliga karaktärerna när de försöker ta sig tillbaka till New York med hjälp av att gå med i en Cirkus som reser genom Europa. Samtidigt jagas de av en djurfångare och får nya vänner inom cirkusen. Rolig film, skrattade faktiskt högt i min ensamhet några gånger.
 
 
Helgen efter det kollade jag på filmen Oblivion med Adam. En action och äventyrs film från 2013. Jack Harper är en av de sista robot-reparatörerna som är stationerad på jorden. Hans uppdrag är att vinna kriget mot de så kallade "Scavs" som befinner sig på jorden. Men så hittar han en dag en kvinna i ett skepp. Och minnen kommer tillbaka och Jack inser att saker inte är som han tror. En komplicerad film som var svår att förstå om man inte satt och var helt inne i filmen. Och eftersom vi pratade så mycket under filmen så blev det ännu mer svårt att förstå. Så egentligen borde jag inte uttala mig om vad jag tycker. Den är säkert bra men samtidigt lite långtråkig. Inte så bra som jag trodde den skulle vara. Kanske får se om den någon dag.
 
 
Helgen efter det kollade jag och Adam på filmen Scary movie 5. Tror inte jag behöver säga så mycket vad den handlar om. Men det är ju alltså olika parodier på olika filmer. Kända skådespelare och rolig som bara den. Början av filmen fick mig att skratta så mycket att det kom tårar. Små töntig film (som de brukar vara) men samtidigt väldigt rolig.
 
 
Och igår var vi alltså och såg filmen The Mortal Instruments: City of Bones på bio. En action, äventyr och drama film som var premiär igår. Handlar om en tjej som omedvetet är född till skuggjägare. En skuggjägare är hälften ängel och hälften människa och skyddar världen från demoner. Demoner som man inte kan se om man bara är en människa. En dag råkar hon se en demon bli dödad av en annan skuggjägare och det är då hon får veta vad hon är och vad hon ska göra. Hennes mamma blir kidnappad och hon gör allt för att hitta henne tillsammans med ett gäng andra skuggjägare och sin trogne människovän. En riktigt bra film, längtar redan tills nästa film kommer. Ciao<3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sarah - seriefreak

Yay, The Mortal Instruments! Känner att jag är lite besatt av filmen haha :D längtar också till nästa film! :D

Håller även med om Oblivion. Den var förvirrande och tyckte att den var komplicerad, speciellt mot slutet. De kunde ha kortat ner filmen otroligt mycket också.

Svar: Haha ja men det känns så bra att det kommer ngt nytt när Twiligt och Harry Potter är slut liksom :p
Okej då var det alltså inte bara för att vi pratade, haha.
Isabelle Bongcam

Postat av: Sarah - seriefreak

SV; Ja! :D de börjar inspelningen på del 2 nästa månad redan! :D sen kommer ju nästa del i Hunger Games ut november i år! :D ett bra film år kan man säga :D

Svar: Ja det kommer det definitivt vara! :D
Isabelle Bongcam

2013-08-25 @ 14:13:18
URL: http://seriefreak.blogg.se

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback