The Impossible

Igår kollade jag och Nick på filmen The Impossible, en drama, thriller film från 2012. Den handlar om tsunami katastrofen som skedde år 2004. Maria, Henry och deras tre söner är på semester i det tropiska Thailand. När familjen njuter av solen vid poolen slits paradiset i bitar av den enorma våg som drar med sig allt i dess väg och splittrar familjen. Filmen är baserad på en sann historia om en av de tusentals familjer som drabbades. Jag tyckte filmen var sorglig och kunde inte låta bli att släppa en liten tår. Men den var hemsk och fick än att verkligen må dåligt över att det hänt på riktigt. Och de scener där man ser hur de slungas omkring i vattnet gjorde att man fick ont i hela kroppen bara av att titta på det. Den var dock lite klyschig och lite för mycket "film" ibland. Men överlag så tyckte jag att det var en bra film. Ciao<3
 

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback