Filmer

Jag har glömt att blogga om de senaste filmerna jag sett. Vilket jag vet att vissa är intresserade av att läsa om och dessutom är det kul att själv titta tillbaka och se vilka filmer man redan sett och vad man tyckt om dem. Förra helgen kollade jag och Nick på End of Watch, en drama kriminal thriller från 2012. Den handlar om två poliser som åker omkring på gatorna i ett ghetto område och tar fast kriminella. Men en dag hamnar de i trubbel när de är ute efter ett stort gäng som förhandlar med pengar och andra kriminella saker. Jag tyckte att filmen var sådär. Den var lite långtråkig från och till.
Den andra filmen vi såg förra helgen var Abraham Lincoln: Vampire Hunter, en action, skräck och fantasy film från 2012. Den handlar om Abraham som förlorar sina föräldrar som barn av att en vampyr attackerar dem. Sedan i vuxen ålder bestämmer han sig för att hämnas och försöker utrota alla vampyrer. Han får hjälp av en handledare som även blir hans vän. Den här filmen var spännande, rolig och bra. Det var inte en typisk vampyr film utan något nytt.
 
 
Den här helgen såg vi först Berättelsen om Pi på bio. En drama äventyrsfilm från 2012. Den handlar om en pojke som bor i Indien. Hans pappa äger ett Zoo och bestämmer sig för att ta med sig djuren och flytta till Kanada. På fartyget händer något och Pi är den enda som överlever. Tillsammans med en tiger är han på en liten båt mitt ute på det öppna havet. Men eftersom han tror på alla sorters gudar så tar han hjälp av dem för att övervinna sina rädslor och överleva. Den var spännande, rörande, otäck och bra.
Den andra filmen vi såg denna helg (idag) var Dredd. En action och sci-fi film från 2012. Den handlar om framtiden där poliser får döma och ange straffen. En polis vid namn Dredd ska tillsammans med en nybörjare som är tankeläsare stoppa ett gäng som producerar en ny drog vid namn slo-mo. De blir instängda i en byggnad och kämpar för att överleva samt ta fast gängets ledare som ska dömas till döden. En action fylld film som var spännande och bra. Ciao<3
 

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback