Besök från Linköping

I fredags kom jag hem från Gotland strax innan fem. Fick snabba mig att städa och ta en dusch innan grabbarna från Linköping skulle komma vid halv sju. Dessa grabbar är alltså några jag och Therese träffade på i Ayia Napa och som vi kom väldigt bra överens med. Så för några veckor sedan planerade vi in en helg de kunde komma över och få se vad Stockholm har att erbjuda.
   Först kom Jonte och Johan med bilen, vi satte oss ute en stund innan vi åkte och handlade och sedan åkte för att hämta Therese och även Patrik som kommit en dag innan de andra två. Det tog inte lång tid innan vi kunde släppa loss och slappna av med varandra. Grabbarna grillade ute på min baksida samtidigt som förkrökandet började. Det blev drinkar, shots och lekar. När klockan började närma sig tolv tog vi bussen och tåget in till stan och favorit klubben Sommar. Det var sjukt mycket folk. Men vi dansade och hade roligt tills det var dags att dra sig hemåt. Det blev nattbussen hem och då mådde man inte direkt bra. Så vi gick av några stationer innan vi skulle så vi kunde få lite frisk luft. Vi var hemma strax efter fem tiden.
   Efter ca två timmars sömn gav jag upp att försöka sova då det var så sjukt varmt. Så jag och Johan satt och kollade på tv tills de andra vaknade. Hela dagen segade vi allihopa och ingen orkade göra något. Vi drog förbi Grillen och Sushi stället i Viksjö centrum och köpte med oss mat hem. Sedan började vi förkröka igen. Även denna gång körde vi lite lekar och grabbarna tävlade om vem som skulle bli vaxad av mig och Therese. Patrik förlorade och fick bli vaxad på låret. När klockan närmade sig elva åkte vi till PG i jakan där vi beställde dricka och satt och chillade ett tag. Men eftersom det var rätt dött så stannade vi inte så länge. Vi tog bussen hem och var hemma strax efter två tiden. Då blev det fyllekäk hemma och så rullade vi i mina backar i trädgården vilket resulterade i att jag knäckte hela min rygg och fortfarande har ont (två dagar senare). Sedan somnade vi alla gott.
   Blev inte mycket sömn den natten heller. På förmiddagen kollade jag och Johan på film och sedan låg vi alla nere i källaren där det var svalt och skönt och bara chillade. Vi drog och handlade tillsammans och sedan lagade Therese en god pastasallad som vi åt på min baksida innan det var dags för dem att åka hem. Det var en rolig helg a la ayia napa style. Ciao<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback