Filmer x5

Har glömt helt att blogga om filmer jag kollat på, som jag jämt gjorde förut. Anledningen är nog att jag inte tittar på film så jätte ofta längre nu när jag och Nick inte är tillsammans. Men efter att vi gjorde slut gick vi i alla fall och såg på bio två gånger som vänner. Först såg vi Iron Man 3 som alltså är en fortsättning på Iron Man filmerna. En äventyr, action och sci-fi film från 2013. Den här gången är det en terrorist som står i vägen. Filmen var bra och rolig. Hoppas dock att det inte kommer en ny film då jag tycker att den hade ett bra avslut.
 
 
Andra filmen vi gick och såg var Olympus Has Fallen. En action thriller från 2013. Den handlar om att vita huset (Secret Service kodnamn: olympus) attackeras av en grupp skickliga terrorister, samtidigt som de kidnappar presidenten. När attacken sätter igång med full kraft tar sig presidentens före detta Secret Service-agent Mike Banning in i vita huset. Det nationella säkerhetsrådet samlas för att komma med en räddningsplan och motdrag. Då inser de att de tvingas att förlita sig på Bannings ingående kunskap om huset om de ska ha något hopp om att återta vita huset, rädda presidenten och förhindra en ännu större katastrof som plötsligt hotar nationen. Den här filmen var riktigt bra. Den var spännande hela tiden. Verkligen sevärd film.
 
 
Sedan var ju jag och pappa på bio för ett tag sedan och såg filmen The Great Gatsby. En romantisk drama film från 2013 med med underbara Leonardo DiCaprio i huvudrollen. Den handlar om New York på 1920-talet och en man vid namn Gatsby som gör allt för att få sin kärlek. Den här filmen var helt underbar. De använde sig av ny musik vilket hade mer effekt på alla fest scener. De använde även animering ibland för att skapa vissa effekter. Filmen var romantisk, sorglig och så himla bra. Den måste ses!
 
 
Och så nu när jag var hos Sara kollade vi först på filmen Jack the Giant Slayer. En äventyr/fantasi film från 2013. Den handlar om en ung man som av misstag råkar få en magisk böna att öppna en stängd väg mellan två världar. Kriget mellan jättar och människor fortsätter efter flera år av stängda världar. Jack beger sig till jättarnas värld för att rädda den kidnappade prinsessan Isabelle. Den här filmen var lite små töntig och mest tidsfördriv. Men den var helt okej.
 
 
Och så sist filmen Snitch som vi också såg hos Sara. En drama thriller från 2013 som är verklighetsbaserad. Den handlar om en ung kille som blir ditsatt för att sälja droger trots att han är oskyldig. Pappan gör allt för att få ut sin son från fängelset och bestämmer sig för att lyckas ta fast ett gäng som säljer droger. För att göra detta måste han spela med och sätta sig i en farlig position. Den här filmen var sjukt spännande, sorglig och bra. Den var inte heller så förutsägbar som vi trodde att den skulle vara.
 
 

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback