Filmer

Helgen innan jag åkte till Gotland så kollade jag på film hos Therese. Ena dagen kollade vi på den animerade filmen The Croods från 2013. En äventyrs film som handlar om en familj som är grottmänniskor. När deras grotta förstörs så tvingas de ut i en främmande men helt fantastiskt värld där de stöter på en uppfinnande pojke som hjälper familjen. Den här filmen var så himla söt, den var rolig och animeringen var så himla fint gjord. Jag älskar miljön då den påminde om miljön i filmen Avatar. En bra animerad film helt enkelt.
 
 
Andra dagen kollade vi på filmen Pitch Perfect. En romantisk komedi musikal från 2012. Den handlar om en tjej som heter Beca och som älskar att göra sin egen musik. När hon ska börja på universitetet har hon svårt att hitta grupptillhörighet. Så hon hamnar i ett gäng med varierade tjejer som bara har en sak gemensamt - deras sångröster. Tillsammans försöker de nå toppen bland skolkörernas tävlingar. Med hjälp av Becas sätt att mixa sin musik kan de komma långt. Den här filmen var riktigt rolig, skrattade högt ett flertal gånger. Och inte nog med det, under vissa sång scener fick man rysningar på hela kroppen. En riktigt bra film om man gillar musikal filmer.
 
 
Och under helgen som var så kollade jag och Johan på filmen Paranormal Activity 3. En fortsättning på Paranormal filmerna. En skräckfilm från 2011. Den utspelar sig år 1988 och handlar om en familj där det bor två barn. Det yngsta barnet har en låtsas vän som visar sig vara en riktig ande och som vill familjen ont. Mammans pojkvän som håller på med kameror och filmer sätter upp kameror i huset för att se vad som händer på nätterna. Sjuka grejer händer och till sist spårar det ur. Jag har alltid tyckt dessa filmer är lite halv läskiga men samtidigt lite töntiga och därför har jag vågat se dem. Den här filmen var inte så läskig som jag trodde den skulle vara, däremot var man ju lite rädd för att man trodde det skulle hända värre grejer. Handlingen var spännande i början men slutet var riktigt dåligt och man fattade ingenting. Så det blir väl till att kolla fyran och se om man får reda på något där. Annars var filmen inte så jätte bra. Ciao<3
 
 

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback