Gotland semestern

I måndags morse åkte jag och Paula till Gotland för några dagars semester. När vi kom till Visby så fick vi promenera i värmen till bussarna och väl där fick vi vänta över en timme på vår buss, kändes direkt att man var ute på "landet". Framme i Slite mötte vi min mamma och hjälpte henne handla. Sedan gick vi hem till henne och gjorde oss hemmastadda innan min syster och hennes familj kom över. Eftersom det var min systers födelsedag så firade vi henne med champagne och presenter. Resten av dagen tog vi det lugnt. Promenerade längs stranden och gick och lade oss tidigt då vi var trötta efter resan och de få timmars sömn vi fått.
   Dag två åkte vi med min mamma, min syster och hennes son till Visby. Vi gick omkring och kollade runt för att sedan sätta oss på ett mysigt café och äta lunch. Efter lunchen gick vi ner till hamnen och vattnet och sedan satte sig jag och Paula på bästa glass-stället och njöt av deras goda glass. Väl hemma hos mamma igen lagade jag tonfisksallad till middag och sedan blev det bara hemma mys.
   Dag tre var det fint väder så jag och Paula gick till stranden för en heldag där. Det var så himla underbart. Vattnet var kallt men riktigt uppfriskande och sanden var mjuk och inte för varm. Vi låg kvar på stranden tills klockan närmade sig sex. Då gick vi hem och bytte om innan vi gick och handlade. Lagade maten även denna gång och bjöd på lchf-tacogratäng. Blev ännu en mysig hemmakväll med film och mys med mammas hund.
   Dag fyra var det återigen fint väder så det blev stranden igen. Där låg vi och bara njöt av livet. Läste bok och pratade. Men från ingenstans kom en fiskmås och sket på min mage och mitt lår, efter massa skratt gick jag och tog mig ett dopp. Vattnet var som tur var varmare denna dag. Så senare under dagen tog vi ett långt bad och betedde oss som små barn igen, skvätte vatten på varandra och jagade varandra. När klockan började bli mycket gick vi hem och bytte om innan vi gick hem till min syster allihopa för att äta grillat. Efter middagen åkte jag, Paula, min syster och hennes sambo till att raukfält. Där tog vi massa bilder tills det började bli mörkt och då åkte vi hem igen.
Dag fem var det dags att åka hem igen. Syrran skjutsade oss till färjan och mamma och Conrad följde med. Vi sa hejdå och sedan väntade en lång resa hem. Men denna gång hade vi iaf köpt bestämda platser i aktersalongen så det var bekvämt och skönt. Det var en riktigt bra resa och hade det verkligen mysigt och roligt! Ciao<3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback