Filmer

För två veckor sedan var ju jag och Nick och såg filmen Hansel & Gretel: Witch Hunters på bio. En action fantasi film från 2013. Den är baserad på sagan om Hans och Greta. Den handlar alltså om två barn som blir lämnade mitt i skogen av sina föräldrar. Där hittar de sedan en stuga gjord av godis som de börjar äta på. Men i stugan bor en häxa som försöker äta upp dem. Det slutar med att barnen lyckas få in häxan i ugnen och bränner henne till döds. När barnen sedan växer upp har de blivit så kallade witch hunters som ska leta upp alla häxor i världen och döda dem. Jag tyckte att filmen var bra och det ska bli kul att se vad tvåan handlar om.
 
 
Förra helgen när jag och Nick hade mys kväll kollade vi på filmen Tower Heist hemma. En action komedi från 2011. Den handlar om en av de lyxigaste välbevakade byggnaderna i New York. Arthur Shaw äger sviten högst upp i byggnaden och får domen husarrest efter att ha stulit två miljoner dollar från sina investerare, hårdast drabbade är de anställda i byggnaden han bor i då all deras pension har hamnat i hans händer. Men några av de anställda bestämmer sig för att försöka stjäla tillbaka pengarna med hjälp av en riktig skurk. Den här filmen var verkligen rolig och riktigt sevärd.
 
 
Och igår var vi alltså på premiären av Oz - The great and powerful. En äventyrs fantasi film om trollkarlen Oz som slungas in i landet med samma namn. Där blir hans öde att rädda befolkningen från den onda häxan. Men eftersom att han bara är en bluff och ingen riktig trollkarl så går inte allt som tänkt. Han måste välja att tro på sig själv och vara en god man. En bra film med fina, söta och roliga scener. Jag älskar hur den är gjord och den var helt klart sevärd. Många bra skådespelare också. Ciao<3
 

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback