Inbrott och personalfest

I fredags när jag kom hem efter jobbet så märkte jag ganska snabbt att något var fel hemma. Det visade sig att det hade varit inbrott. Ska vara glad att Adam var med mig just då för jag hamnade verkligen i chock. Riktigt obehagligt att någon främmande person har rotat runt bland ens privata ägodelar. Grejer utspridda överallt och alla lådor och skåp öppna. Går inte in på vad de snodde men det var riktigt jobbigt faktiskt.
   På lördagen var det tänkt att jag skulle jobba men pga inbrottet fick jag ta ledigt. Ganska surt att behöva ta ledigt för en sån här sak. Hade tekniker över vid tio på morgonen som fotade och kollade fingeravtryck osv. Vid tolv skulle Adam till jobbet så vi hämtade upp hans farsa och sedan lämnade hans farsa honom på jobbet och så åkte vi iväg för att köpa en ny iphone laddare till mig eftersom min blev snodd. Fick skjuts hem till Paula. Vi promenerade till mig och gick och plingade på mina grannar för att berätta vad som hänt. När hon drog hem så väntade jag in en glasmästare som fixade nytt fönster. Så jag har ju absolut haft roligare lediga lördagar.
   På kvällen var det dags för personalfest på Garbo. En av de roligaste utgångarna på länge. Så himla kul att festa med alla kollegor och chefer innan dörrarna öppnades för allmänt folk. Strax efter två tog jag, Louise och hennes kompis taxi hem. Hämtade upp Adam på vägen och däckade direkt när jag kom hem.
   Att vakna och gå till jobbet på söndagen var inte alls kul. Mådde verkligen som jag förtjänade. Men ganska skönt att alla som jobbade var lika sega som jag. 
 
 

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback