Långhelg i Ljusdal

I torsdags eftermiddag gick jag på långhelg ännu en gång. Denna gång hade jag tagit ledigt helgen för att åka till Adams landställe i Ljusdal. Vid två på fredagen satte vi oss i bilen med Adams bror Kristoffer och hans flickvän Josefine. En resa på ca 3.5 timme väntade oss. Så det blev lekar, skratt, några kiss-stopp och musik sedan var vi äntligen framme. Och vilken stuga.. Inga ord för hur fint de hade det. Huset låg precis vid vattnet och inredningen i huset var underbar. Deras mamma var precis klar med maten när vi kom som vi åt framför brasan. 
   På kvällen åkte jag, Adam, Krille och Jossan över till deras kusiner för att spela Wii u. Blev både Super Smash Bros och Mario Party. När klockan började bli mycket åkte vi tillbaka till stugan där jag och Adam förberedde en egen tyrkisk peber shot. Sedan blev det sovdags. 
   På lördagen åkte jag och Adam till systemet och inhandlade lite smått inför kvällen. Fick legga på redbull inne på Coop, allt måste ju ha en första gång. Skyller på att jag var osminkad, haha. Väl i stugan började vi fixa oss i ordning då en buss skulle komma och hämta upp oss (och många andra i adams släkt) och köra oss till en stuga där det var släktträff. Så vid halv fyra på eftermiddagen korkade vi upp första drickan inne i bussen.
   Blev middag, mycket presentationer, film från gamla dagar, dragspel och sång. Vid halv tio åkte vi ungdomar hem till några andra kusiner till Adam där vi drack och spelade tv-spel. Det var riktigt roligt. Vid tre tiden bar det av hem till stugan för att sova.
   På söndagen skulle vi åka hem tidigt så vi hann inte göra så speciellt mycket. Blev en sväng förbi Dollarstore där vi köpte lite saker innan resan hem fortsatte. Vi invigde Jossans selfie stick i bilen vilket resulterade i mycket skratt. Sedan blev det återigen lekar, sång och skratt (inte så många stopp) tills vi var hemma. Vi köpte med oss mat som vi åt hos deras pappa och sedan åkte jag och Adam hem till mig där vi myste hela kvällen. Blev inte så mycket bilder under helgen tyvärr.
 
 
 

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback