Dags att vara nyttig!

Nu är det mitten på januari och dags för mig att vara nyttig och hälsosam igen. Kan inte påstå att jag åt mycket julmat och julgodis med därmot en massa annan skit. Så nu ska jag bli nyttig och då tänkte jag börja med en månad utan kolhydrater såsom bröd, pasta, potatis och ris. Det är inget nytt för mig då jag åt så mer än halva förra året med några få undantag. Men har bestämt att jag får ha en kolhydrat-måltid per vecka vilket lär bli en middag under helgen. Det är för att inte skippa kolhydraterna helt och kunna få unna sig så att man inte tröttnar vilket gör att man kan hålla på under en längre tid. Så jag ser verkligen fram emot detta nu. Jag började morgonen med en rejäl frukost bestående av en grapefrukthalva, hårdkokt ägg, kaffe och en smoothie på banan, hallon, naturell yoghurt och pepparkakskrydda. Sitter i skrivande stund och dricker min smoothie. Är redan mätt då jag inte brukar äta speciellt mycket till frukost. Men ni måste smaka smoothien, sjukt god. Ciao<3
 
 

Kommentarer

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback