Protein mug-cake

Idag var jag sugen på något nytt till frukost och ingen har väl missat trenden med dessa mug-cakes som man snabbt gör i mikron? Så letade upp ett nyttigt recept och gjorde sedan lite ändringar efter min smak. Bytte bland annat ut havregrynen mot proteinpulver. Vilket gjorde att kakan fick en helt annan smak och konsistens, nästa gång ska jag testa med havregryn ändå och hoppas på godare konsistens. Men det var väldigt mättande och hyfsat gott. Enkelt att göra och man kan i princip ha i vad som helst. Receptet:
 
1 dl havregryn (jag hade proteinpulver med smak av jordgubb)
1/2 banan
1 ägg
1 matsked kvarg (jag hade med vaniljsmak)
1/4 tesked bakpulver
1/2 tesked kanel
Sedan hade jag i 1/2 tesked vaniljpulver och lite frysta hallon.
Mixa ihop, häll i en mugg (ungefär halva då den växer) och så ungefär 2 min i mikron. Klart! Ciao<3
 
 

Kommentarer
Postat av: sara

Åh ser riktigt gott ut ;b är de nyttigt dedär? man kanske skulle testa göra en :D är de som typ frukost/mellanmål man kan ha de som?

Svar: Det är nyttigt :).Tycker absolut du ska testa! Men pröva med havregryn som man ska ha, jag valde bort det för vill egentligen undvika det också men med proteinpulvret blev det så kompakt och nästan jobbigt att tugga. Men de är helt okej, så kan man ju ha i vilken frukt osv som helst. Jag hade det till frukost men man kan väl ha det till mellanmål, kvällssnack eller när man vill.
Isabelle Bongcam

2014-03-19 @ 23:35:44

♥ Kommentera:

♥ Namn:
♥ Kom ihåg mig!

♥ Din email (bara jag ser den):

♥ Din blogg:

♥ Kommentera här:

Trackback